Friday, May 21, 2010

strangers

filmed by Fox .

فیلمی با مضمون نژادی از کمپانی فاکس به طول هفت دقیقه و ۱۱ ثانیه . این فیلم را به تمام نژاد پرستان توصیه مینمایم


.

Tuesday, May 18, 2010

«کامران شیردل» نشان شوالیه فرهنگ و هنر ایتالیا را گرفت


تاريخ ارسال: ۱۳۸۹/۰۲/۲۷

در مراسمی که در سفارت ایتالیا در تهران برگزار شد، نشان شوالیه هنر و فرهنگ ایتالیا به کامران شیردل مستندساز ایرانی اهدا شد.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» کامران شیردل نخستین فیلمساز ایرانی است که این عنوان را از جانب دولت ایتالیا دریافت کرده‌ است.
در متنی که در دلایل اهدای این نشان از سوی دولت ایتالیا منتشر شده آمده است:
وی با جسارت و صلابتی درخور تجلیل و تکریم، با بهره‌گیری از مفاهیم، معانی و تجربیات گرانقدر مکتب نئورئالیسم ایتالیا _ که وی خود به‌درستی از جمله شاگردان اساتید صاحب نام این مکتب بوده ـ در معرفی، اشاعه و تفهیم این مکتب و دستاورد‌های مهم آن و معرفی بزرگان آن از جمله روبرتو روسلینی، ویتوریو دسیکا، چزاره زاواتینی، لوکینو ویسکنتی و همچنین کارگردانان بزرگ دهه شصت و هفتاد ایتالیا هم‌چون میکل‌آنجلو ‌آنتونیونی، فدریکو فلینی، فرانچسکو روزی، جیلو پونته کوروو و دیگران نقشی بسیار سازنده را برعهده داشته است.
کامران شیردل موسس و مدیر نخستین جشنواره‌ مستقل ملی و بین‌المللی سینمای مستند کیش بوده که جایگاهی والا نزد مستندسازان آزاد‌اندیش ایرانی و در منطقه ایفا کرد و در به حرکت درآوردن چرخه خلاقیت و تولید در میان نیروهای جوان مستند‌ساز و امید‌بخشی، اعتبار و معرفی آنان تاثیر‌ی بی‌ماندگار جای گذاشت.
حضور و نقش کارآمد شیردل به عنوان داور بین‌المللی در عرضه جشنواره‌های فیلم مستند در اکثر کشورهای جهان _ به ‌ویژه ایتالیا _ و نمایش حضور و معرفی آثارش در میان جامعه مستند‌سازان و همچنین انتخاب اصلح فیلم اون شب که بارون اومد به‌ عنوان یکی از والاترین نمونه‌های ماندگار مستند‌سازی در سطح جهان و تاریخ سینما غیرقابل انکار و درخور این عنوان افتخار‌آمیز است.
در این متن، کامران شیردل به عنوان یکی از پدران سینمای مدرن و امروز ایران نام برده شده که به‌ویژه در پایه‌گذاری سبک و سیاق سینمای مستند اجتماعی با نگرشی نقادانه نقشی بسیار اساسی و بنیادین داشته است.