Thursday, June 24, 2010

Still Life


Short movie, very shocking but very clever

Tuesday, June 22, 2010

دوازدهمین جشنواره فیلم كوتاه مراكش با شعار «آب و سینما» برگزار می‌شود

به گزارش سینمافردا ، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه مراكش با شعار «آب و سینما» به مدت سه روز از22 جولای(31 تیر) در دو شهر ازرو و افران برگزار می‌شود.
در این جشنواره كه سوئیس به عنوان میهمان ویژه حضور دارد تلاش شده تا مشوق‌هایی برای تولید فیلم‌های مستند و كوتاه درباره محیط زیست در نظر گرفته شود.
برگزار كنندگان این جشنواره در فراخوان خود با اشاره به فیلم‌هایی چون مادر بهار، چشمه‌های چهارگانه و درخت زیتون ساخته كارگردانان عرب در دهه‌های چهل و پنجاه قرن گذشته، اعلام كرده‌اند: هدف از این جشنواره احیای ساخت فیلم‌هایی درباره محیط زیست و طبیعت در سینمای عرب است.
برگزار كنندگان این جشنواره همچنین از تجلیل از هنرمندان عرب خبر داده و اعلام كرده‌اند: جایزه طلایی این جشنواره به كارگردانان خلاق در موضوع آزاد و همچنین موضوع «آب و سینما» تقدیم می‌شود.
همچنین برگزاری كارگاه‌های آموزشی برای فنونی چون رپرتاژ و تصویربرداری سه بعدی به همراه برگزاری همایش‌های نقد با موضوع: «آب: آینده كشورهای عربی و نقش فیلم مستند در افزایش آگاهی‌ها» از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.
برگزار كنندگان این جشنواره كه آن را در شهرهای صحرایی كشور مراكش برگزار می‌كنند، همچنین قصد دارند شركت كنندگان در این جشنواره را به روستاهای كم آب این كشور برده و آنها را به اهمیت بحران آتی آب آشنا كنند.